tankar som snurrar

Spin my head right round, right round ... 
 
Har funderingar på en förlossninsberättelse för Rasmus, har ju berättat för er om
när Melvin kom.. Men tvekar lite!
Vet inte varför men jag gör det bara ... Vill ha honom lite för mig själv..
Behöver inte gå igenom en förlust utav en förälder med allt vad det hör till
samtidigt som det mesta utav bestämmelserna om det hamnade på mig av olika
anledningar och jag kände mig väldigt sårad så behövde jag vänja mig med att vara 
mamma och ta hand om en liten med ljumskbråck (vid 2 månaders ålder) och stängde in alla
känslor som svepte över mig! 
Kan än idag känna att jag hade behövt skrikigt och gråtit mer då!
Hade ekonomin sett annorlunda ut och att jag inte hade helammat så hade jag velat vara 
ombord på Silja och Mondaybar Summer cruse och stampat gärnet för att få ut alla 
jobbiga känslor! Ni som känt mig länge vet att jag rensar huvudet med dans eller att skriva
av mig om det som tynger mig!
 
Ska börja skissa en grovskiss till SailorSteve så jag verkligen har motivationen att ta tag i träningen
igen, ska börja på måndag med Jeanette från föräldragruppen (gick även i samma grupp som henne med 
Melvin och hennes äldsta) efter att vi har lämnat storebröderna på förskolan så ska vi ta en promenad och 
sedan stanna på Öppna förskolan för en fika och lite sångstund :) 
Jag gillar Öppna för man känner sig alltid välkommen utav Pia och Gunilla som jobbar där!
Sen kör jag lite övningar hemma medan Rasmus ligger på golvet bredvid och ibland har jag haft honom som vikt i vissa övningar.. 
Sitter och kollar på en löparvagn som inte vibrerar lika mycket som min älskade Bugaboo Donkey när man ökar farten i stegen, men i alla jag hittar är barnet vänt framåt ifrån en och jag vill ju att han ska titta på mig och slippa få vinden i ansiktet ...
Sen känns det som det finns väldigt få vagnar som har barnet vänt mot föräldern när det gäller träningsvagnar i allmänt, ja i övrigt också ... 
 
*stamp stamp* sitter och diggar takten i en låt som jag fått ifrån min föredetta arbetskollega och hyresvärd och bara njuter utav det monotona ljudet utav olika beats och så några meningar/rader med ord och bara känner hur 
jag börjar må bättre i psyket för nu!
 
Nä om ni orkat läsa allt svammel så önskar jag er en trevlig kväll/natt, jag tänkte iaf gå och lägga mig i sängen och 
sova bredvid min lilla lillakille medan mina stora killar är ute och kollar på bilar!
 
Music is a good, is a good to make music !
#1 - Maria

vad roligt att du hittade tillbaka till bloggen! och att vi får barn samma år båda gångerna :)