Spot and Tell med Gato Negro

I måndagskväll var jag iväg med Heidi på Spot and Tell med Gato Negro
uppe på Gondolens tak :) Så sjukt trevligt !
Jag tänkte börja med ett bild regn från kvällen !
















Kvällen var super bra och för mig även en kväll för att tänka på annat,
vi började kvällen med att få prova på vinet Gato Negro Cabernet Sauvignon
och lyssna på fyra olika musikstilar för att känna efter om vinet ändrade karaktär,
vilket jag tyckte det gjorde !

Sen bar det av till matsalen där kocken Oscar presenterade kvällens meny
som bestod utav;
Hummersoppa - scampi/chili & koriander
Het Chiligryta med revbensspjäll - lime/rökt habanero, rötk bönsallad, tomatsalsa
Kalla hetare korvar - choritso, lammkorv, salvia/fänkål
Skivad Frukt - jordgubbar, honungsmelon, galo/nätmelon, kiwi, ananas, apelsin, passionsfrukt

I den fina goodiebagen fanns en flaska utav Gato Negro Cabernet Sauvignon
(som jag som inte dricker rödvin tyckte var gott och lätt drucket),
Glögg tillbehör med ett recept och en nötmix framgjord enbart till denna
kväll med vin och musik provning !

Gato Negro Cabernet Sauvignon 59kr (artikelnr.7564)
Finns som box 189kr (artikelnr.7564)
Gato Negro Sauvignon Blanc 26kr (artikelnr.7623)